CafeMom Tickers

Tuesday, August 20, 2013

Raya : kini & dulu

Sedar tak sedar dah 4 tahun beraya sbg isteri, 2 tahun sebagai mama...alhamdulillah. smoga aku sentiasa dlm keadaan syukur padaMu Ya Allah. terima kasih atas segala pemberian dan kasih sayangMu.

2010 
pertama kali beraya bersama suami, sudah bergelar isteri. Kami buat turn balik beraya bersama keluarga. tahun ni tahun beraya bersama keluarga en. suami. kebiasaan keluarga en. suami walaupon menetap kat KL tp tetap akan pulang ke kelantan. kat kelantan ade tok mek & tok ayah lg. Mlm raya call mama...sembang itu ini, tanye masak ape...letak phone je laju air mata mengalir..

 kami ber2
 tema aku laki bini - hijau
tema famili in law - biru

2011
Tahun ni turn beraya dgn famili aku. macam biasa famili aku akan beraya kat Semenyih. kampung mama kat Perlis, kampung ayah kat Johor. tapi lama x balik sbb nenek atuk dah xde. ayah mls bermukim kat umah sedara mara katenye...dah masa ayah beraya sbg orang tua...tunggu anak2 balik umah ayah. Time ni jugak aku tgh pregnant anak lelaki sulung aku. Dah overdue...raya ke-5 br bersalin. Famili in law pon x blk kelantan sbb eksited tunggu cucu sulung.
 kami ber2 setengah
tema aku laki bini - purple kebiruan
tema famili - merah peach
2012
tahun ni pertama kali beraya sebagai ibu...abis shopping semua barang2 anak. 
 patutnye kali ni turn beraya dgn famili in law..tp sbb diorang nak balik kelantan lame, aku ckp ngan hubby, xkan la aku raya ke 7, 8 br nak beraya ngan famili aku...alhamdulillah en. hubby sgt memahami dan bertolak ansur. Raya 1st dgn famili aku. raya ke2 kitorang gerak balik kelantan.
 kami ber3
 tema keluarga kecil aku - purple
tema famili aku pon purple. same plak...
2013
oleh sebab tahun 2012 dah beraya dgn famili aku, raya tahun ni beraya dgn famili in law la plak. as usual...balik kelantan, tambahan pulak tok mek tinggal sorang, tok ayah dah pergi mengadap Ilahi 2 hari lepas aku bersalin anak ke2. tak sempat Zafry jumpe tok ayah. Dua hari sebelum raya kitorang dah gerak balik kelantan. Famili in law aku book homestay. sebuah banglo 4 bilik.x nak bersesak2 kat umah tok mek yg sememangnye ramai cucu cicit yg balik. alhamdulillah ahli keluarga kecil aku pon dah bertambah lg sorang... 
kami dah ber4.
 kami ber4
tema famili kecik aku - biru elektrik
tema famili in law - hijau.
2014?
tahun depan giliran beraya dgn famili aku..masa tu abg & adik mesti dah besar. mau berkejaran suh amik gambar...color tema? tunggu....

No comments:

Post a Comment