CafeMom Tickers

Friday, April 1, 2011

Check up @ 19th weeks...

Huhu...smlm gi 2nd check up dlm bulan Mac @ KK putrajaya, presint 3...nape sampai 2x..slalu sekali check up je setiap bulan...sbbnye last 2 weeks, time check tuh HB below than 11.0...kene mkn iron lebih...berat pon naik 2++kg... org suh naik 0.5kg je, aku naik sampai 2++kg...ish..ish...

Check up kali ni, within 2 weeks aku naik lagi 2++kg gak...mak aih...bulat mate aku tgk penimbang tuh...rase nak jerit 'tipu!!!' huhuhu..tp itulah kenyataannya. dan again my HB still below 11.0 naik 0.1 je dr yg sblm nih.... next 2 weeks nurse suh gi KK putrajaya presint 9 lak wat test air gula...ngerinya, tp smlm aku bleh gelak plak time nurse tu bgtau...sampai nurse tu ckp 'suke ke minum air gula?' hahaha...kang nangis lain plak jdnye...sape nak pujuk???

Beside that, nurse tu pakai alat ape ntah cari degup jantung baby kat perut aku nih...yes...dah dengar. Sblm ni time scan je dengar. pasni, doktor bleh dgr tru stethoscope je..xyah la tru ultrasound...nurse tanye lg 'dah rase benda gerak dlm perut?' aku ckp 'ntah la...sy confius yg sy rase tu ape...' blk check up, time drive tu tetibe je rase ade benda gerak2 dlm perut....owh...baby kesian kat mama die yg confius nih eh...good...sila buat mama kamu x confius rase kamu gerak lg k.


Cuak lak nak minum air gula nih...ape nak buat ni, nak puasa la start next week..seharusnya bukan setiap hari..mari lihat kemampuan. Semoga dijauhkan dari sebarang perkara yg x diingini & dipermudahkan segala olehNya...amin.


:'(

No comments:

Post a Comment