CafeMom Tickers

Monday, October 31, 2011

Sahabatku dan dugaan itu

MasyaAllah....
Besarnya dugaan Mu buat sahabatku, ppink...sesungguhnya ALLAH lebih mengetahui.

pagi 27hb, aku dikejutkan berita kehilangan arwah Fendi, suami ppink oleh nasrina. Aku yg tertido lps susukan Fariq mamai2 time nas call tu. dan aku masih berharap ianya cuma mimpi...dlm hati betul ke betul ke...sblm aku call ppink. tp mmg sepantas kilat terus call ppink...soalan pertama aku "pink, kenapa ni pink???" itu yg mampu keluar saat itu...lps tu soalan ntah ape2 keluar bila dgr esakan ppink.Sayunye hati. Ya Allah, kenapa die? saat die br mengecap kebahagiaan? tp aku xde jawapan utk soalan itu...ya, DIA lebih mengetahui. DIA telah aturkan segalanya.

Berat mata memandang berat lg bahu memikul...aku cuba bayangkan aku kat tempat ppink...Ya Allah, aku x mampu...kasihani dia Ya Allah...berilah dia kekuatan Ya Allah...

Pink, aku tau aku xkan mampu menghilangkan kesedihan ko...sesungguhnya kehilangan itu menyakitkan...tp bila2 ko perlukan org utk mendengar keluh kesah ko, aku sedia mendengar biarpon xde depan mata ko....menangislah kat bahu aku pink kalo itu boleh melegakan sedikit kesedihan itu....kesedihan aku utk ko x mampu aku ucapkan. Ayah aku ajar, utk kuatkan diri bacalah Al-fatihah dgn niat hadiahkan utk diri zahir dan batin. Hadiah itu yg mampu aku titipkan agar ko diberi kekuatan utk meneruskan kehidupan ini. Bersabarlah pink...sehingga ko jumpe arwah di syurga, insyaAllah.

"Ya Allah...ko berilah sahabatku kekuatan menempuhi setiap dugaan dan ujian Mu... sesungguhnya KAU lebih mengetahui apa yang terbaik utknya dan ape yg KAU janjikan untuknya kelak...hapuslah air matanya dan berilah dia bahagia Ya Allah. Semoga dia sentiasa mendapat kasih sayangMU dan keberkatanMU di dunia dan di akhirat...untuk arwah fendi, semoga rohnya tenang di sana, KAU tempatkanlah dia dikalangan org2 yg beriman yg kau kasihi Ya Allah....amin."

No comments:

Post a Comment