CafeMom Tickers

Monday, October 15, 2012

Bye...hingga berjumpe lg!

.....kak imah.....
Sedih sgt...kak imah dah blk kampung. Sape kak imah ni? She is my MIL's maid. Start working mase kitorang tgh sibuk persiapan perkahwinan aku & hubby.. Nov 2009. She is very good maid ever yg my PIL pernah ade. I think the BEST. Die boleh memasak kejap je adapt ngan cara masakan kita, bleh buat kek, kerepek, segala kuih muih la...ckp je nak ape. Die bleh menjahit..and the best is die la yg menjaga anak aku sejak dr lepas pantang sampai la hari terakhir berkhidmat 12 okt 2012.
We not called her bibik but kakak. Mana nak jumpe maid yg jage anak ko mcm jg anak sendiri. Mmg aku hantar Hafiy ke umah MIL...tp umi dah x larat sgt, most of the time kak imah yg took care of Hafiy..mandikan die, bg mkn, layan die main, tidokan die...support aku bf Hafiy dgn blajar uruskan EBM, time hafiy x nak botol die buatkan puding gune susu aku sbb risau hafiy x minum susu...pendek kate aku x pernah risau kalo hantar Hafiy kat die wpon kadang2 MIL aku xde kat umah. Wpon die agak rapat ngan Hafiy...tp Hafiy x kan lupekan aku. Aku sampai je ptg die akan lupekan yg lain..dan nakkan mama die je.
After 3 years...she decided to going back... Dah tiba masa die pikirkan famili die plak. Aku sebak giler...plus berpikir maid lepas ni bleh jaga hafiy mcm die jage tak? Huhu... Hubby pon sedih gak. Hubby ckp nnt hafiy besar skit kite bawak die gi melawat kak imah kat surabaya ye syg.
Buat kak imah...terima kasih yg x terhingga kerana tlh berbakti kpd kami sekeluarga..terutama dlm menjaga hafiy mcm anak sendiri. Personally aku dah anggap die mcm kakak.
Semoga Allah memberkati dan merahmati kak imah &  walau di mana berada...amin.

Aku kene cuti 2 hari sementara maid baru sampai. MIL plak masuk hospital sbb kene buat ogds..



No comments:

Post a Comment