CafeMom Tickers

Friday, July 10, 2015

Stress nak raye..?!

Hahaha... Ye... Sy tgh stress. Planning awal x berjalan dgn smooth... Aku mmg tau aku akan berpantang dlm bulan ramadhan, cume x bajet la for the whole ramadhan. Tp aku dah plan, beli baju raye anak2 siap2. So bajet 3-4 hari before raya bleh gi shopping bj mak bapak je. 

Tup tup tergerak hati nak suh si Hafiy try baju melayu die. Bj melayu die aku x beli baru, pakai yg buat utk wedding pakcik die thn lepas. Mase wedding tu pakai besar lg. skali try pakai balik mak aihh... Seluar ketat, singkat. Baju senteng... Uwwwaaaa. Aritu mama gi jln tar aku kirim beli bj melayu zafry & aiman je. Tu pon sampin x beli lg. Mama gi lg skali xde saiz bj melayu utk Hafiy. Biase la kan kalo pesan org ni mmg susah. Huhu... Aku mintak permission mama nak kuar kejap tp die x bg. Yela blom abis pantang 44 hari lg. tp kalo tunggu 44 hari tu, esok dah raye tau tak :'( ku pujuk2, ckp lepas 40 hari bleh la mama long kuar eh... Ko jgn mengada, hari2 akhir lg nak kene hati2.... Stress i tau! 

Yg si Aiman plak, baju2 romper yg aku beli utk 0-3 bulan dah x muat ko tau. Gulp... Yes, mase check up sebulan 6hb aritu berat die dah 4.8kg! Doc pon ckp kuatnye die nyusu...hahaha... Lahir 3.35 je. Zafry pon same... Ade sehelai dua bj dah x muat. Tp nasib bj die banyak. Yg zaman Hafiy bnyk yg elok lg. Apesal anak2 aku tetibe membesar dgn jayenye nih...

Kebiasaannye aku akan beli bj ikut theme color. Baju lain2 design tp based on same color atau asal ade percikan color tu skit2 pon jadi la. Dah ade yg x muat ni, x match theme la. Dengan si hubby ni x reti shopping sendiri. Aku pon x sempat belikan bj die aritu, x jumpe design yg berkenan. Suh die pi beli, die ckp ala... X beli pon xpe. Akunye, blouse ade beli online 3-4 helai. Bj raye isnin ni siap, tp x tau la muat ke tak. Sbb mase antar tu pregnant 8 bln kan... Antar bj contoh pon yg saiz kecik tp pesan die suh besarkan la 1-2 inci. Tp x tau la kan... Huhu. 

Haih.. Raye ke2 nak blk kelate. Tu satu hal jugak. Hafiy & zafry dulu dah 2 bulan br aku bawak jalan jauh. Bawak baby ni mcm2 nak kene standby. Mau kang raye 1st aku terjah shopping mall. Hahahaha....


No comments:

Post a Comment