CafeMom Tickers

Friday, January 5, 2018

Bye 2017, welcome 2018!

Assalamualaikum...

Apa khabar tahun baru korang?? Mesti mood fresh kan. Azam tahun lepas dah tercapai? ada yg carry forward ke...eh...hihi...

Aku? kalau tahun2 sebelum ni awal tahun penuh planner dgn perancangan projek segala, tahun ni aku agak tenang. Sibuk dgn anak sekolah jela. hahahaha...makbul plak doa husband aku yg xnak aku outstation dah =p tp agak2 boring bleh je nak ikut staf2 aku outstation...kihkih... rase janggal sgt bile planner kosong, email jarang2, outstation boleh pilih nak ke xnak...boleh balik awal. OMG... 1st 2 weeks at new workplace aku rase empty...hahhaha. Stress jugak bila rase empty nih kahkahkah...dah biase jadi kuli kan. tetibe jadi bos, kau rase....krik krik krik... dok dlm bilik xde member nak gosip aiyyo. Kerja aku, kene plan utk itu, plan utk ini....anak buah akan buatkan. Aku kerja sign surat, minit  surat, semak report, attend meeting...hmmm... aku masuk WP1, tp dah terbiasa balik WP2 or 3. Kat sini aku balik WP2, kuar bilik tgk workstation budak2 ni lengang oii...siap ade staf ckp, bos, nape x balik lg? bos kan WP1...erk.. 

So untuk 2018, aku kene balik WP1 or paling lambat WP2 sbb nak amik anak dr sekolah. Terima kasih Allah! Kau permudahkan urusanku.


Ok review balik 2017...
  • Jogging routine
  • bf Aiman sampai umur 2 tahun (till now blom stop lg)
  • penuh dgn sesi terapi & check up Zafry, cuti pon licin ='(
  • sending Zafry to playschool
  • Zafry dah cakap bnyk words, dah buat ayat
  • Aiman fit & warded
  • trip ke Bali tukar ke Bandung
  • projek siap & start new projek
  • naik pangkat
  • 4th pregnancy & miscarriage
  • start 2017 with weight 72.4kg, last weight sblm pregnant 68.4kg, kurus dah sebelum pregnant tu (eh kurus ke...kire kurus jugak ler kahkahkah) mase pregnant naik blk 6.5 kilo. amik ko... lepas miscarriage baru loss 2-3 kilo...aiyyo.
  • submit training & experience report for PE interview...OMG

What to expect in 2018?
  • nak kurus...hahaha terpaksa la carry forward...eh ni mcm azam setiap tahun je kan.... target weight loss 5-10 kilos (mampu ke? erk)
  • regular facial spa
  • fokus pembelajaran anak
  • khatam Quran lg
  • home make over
  • owh insyaAllah dpt kunci rumah bukit Jalil
  • Ir. Farhana??? fuh fuh mudahkanlah
  • my lil sister wedding =)
  • owh Turki melambai2....semoga dimurahkan rezeki, kite berangan dulu =p
  • pregnant again? hmmm...still thinking..


No comments:

Post a Comment