CafeMom Tickers

Monday, February 8, 2010

Berat badan dah naik?....alamak!

Ape yang anda akan buat....bile....
  • Orang sekeliling anda mengatakan "Farhana, ko dah nampak berisi la....ade berita baik ke?" (padahal belum ade rezeki lg...maksudnye, aku dah GEMOK?!...ohhh...TIDAK!)
  • Bile tgk kat cermin...alamak...nape shape aku mcm nampak lebar skit nih...(SIKIT? BANYAK KE? uwwwwaaaa)
  • Hmmm...setakat ni, baju2 muat lagi dipakai...tp yg x best bile pakai nampak perut bulat terlebih menonjol...nak tahan nafas pun nampak gak....mak, TIDAK!
  • Nafsu makan menjadi2...pantang org ajak makan, laju je....
  • Yang paling x best, asyik LAPAR je memanjang padahal makan je ikut waktu, xde skip sejak kene gastrik aritu...kuantiti?? rase mcm x banyak pun....banyak ke eh?

dan sekarang ni rase nak nangis.....uwwwwaaa....FOBIA la ngan perkataan GEMOK tu walaupun aku x penah kurus! hhuhuhuuuuu.....ape nak buat ni????????

Diet la.....

tp rase mcm xleh je....cube.....

ape perlu dibuat?

  • breakfast : 2 keping roti je...
  • Lunch : Nasi sesenduk je...kalo bleh setengah senduk lg baik...(huhuuhu....)
  • Dinner : makan waktu petang sblm 8pm or xyah amik langsung karbohidrat.....means, sup/fruit/sayur je dibenarkan...(sape nak teman hubby mkn nnt...cian die, padahal die yg slalu teman aku mkn....hehehe..)

kite cube dulu plan nih....ciayok!!!!!!

p/s: tp mlm ni ade acara makan steamboat & grill beramai-ramai ngan opismate hubby....huh, gagal utk hari ni.

4 comments:

  1. pagi ngan lunch tu boleh tahan lagi hana
    paling seksa tang dinner
    tak kan nak suh laki makan sendiri
    kena teman, dah teman harus menelan sekali
    kalau masak lagi la
    camne nak masak untuk satu org makan
    maka...makan la sekali
    tu yg membesar ngan gemilang tu..

    malam ko makan buah je lah

    tapi kalau dah berisi, balun je smua..time ni kalau gemok pun takde sape nak marah..hahahah

    ReplyDelete
  2. betol2....ajak mkn petang die xmo...nnt lapar balik katenye...die x gemok2 aku yg gemok.

    ko xpela dayu, at least ko dah berisi...sememangnye wajar, makan utk 2 org.
    aku nih???

    aku kene diet gak la...nnt bile dah berisi xdela nampak sgt besarnye kan? tambah lagi kalo dok sebelah laki aku...xmo nampak mcm no 10.....

    ReplyDelete
  3. kita pun mengalami masalah yg sama.dh mendiet kan diri la konon tp berat susah betul nk turun.org asyik tanya " dh ada ke blm?" tension pastu mkn.hihihhii

    ReplyDelete
  4. tau xpe....susah btul nak ckp ngan org2 mcm tuh, br je kawin harusla honeymoon dulu kan...mari kite diet beramai2...ciayok!

    ReplyDelete