CafeMom Tickers

Friday, December 23, 2011

Sleepy mommy...owh keguguran!

Ha...mesti cuakkan tgk tajuk....




Lately lil Fariq suke bgn pg dlm kul 3am/4am and x mau tido blk...maka berjaga lah die sampai aku hantar ke umah nanny die. Huhu...puas lah berdodoi bagai, x mau tido jugak...nak main lg plak...haih anak mama ni. Maka mama & ayah die terpaksa bergilir melayan die...ikutkan brape jam je aku tido, akibatnya tgh drive ke opis bleh terlelap. Bahaya...ye aku tau. Sedaya upaya aku jegilkan mata pastikan aku sentiasa sedar, tp kadang2 diluar kawalan terlelap jugak. Risau giler...kalo setakat mengantuk kat opis xpe lg... Apa patut aku buat eh? Ada tak petua utk elakkan ngantuk? Ke patut makan ape2 supplement ke?










And keguguran itu....adalah keguguran RAMBUT yg makin menjadi2. Aku dah mula perasan rambut aku gugur since lil Fariq pandai sembur air liur. Masa pregnant rambut adalah sgt jarang gugur, time sikat tu adela terselit 2-3 urat. Tp ini serius...(versi wonder pet) yup...sgt banyak rambut gugur. Ade petua utk kurangkan keguguran rambut nih???


2 comments:

  1. potong rambut pendek..lepas tu banyak2 bersabar..its normal rambut gugur lps bersalin..after some times oknyer
    cuma kena sabar jelah

    kita dh 2anak, rasa anak no 2 ni rambut kita lg bnyk gugur..lg teruk...sabar jelah ye bnyk2

    ReplyDelete
  2. i've experienced the same thing about the hair. Mak I cakap kalu menyusu badan,mmg rambut banyak gugur. :).. pasal petua tu xde plak .hehe.kurangkan menyikat la kot.sekali sehari sudeh.hehe. N i cut off my hair shorter.

    ReplyDelete