CafeMom Tickers

Thursday, August 16, 2012

Persiapan dan Salam Aidilfitri

Semua pon dah x sabar nak raya kan? Mesti ada yg dah balik kg? Bestnye suasana tuh... Lengang skit jalan nak ke opis. As for me, this year adalah sgt berbeza dr tahun lepas. Tahun lepas aku langsung xde perasaan nak raya pon. Nak beli baju raya pon idak... Famili aku pon x raya sgt sbb dok risau aku nak bersalin time tuh, dah bersalin jage aku dlm pantang, teruja dpt cucu melebihi segalanya. Untung la kamu Hafiy... Alhamdulillah, kalo dipanjangkan umur, tahun ni kami beraya dengan kehadiran anak Muhammad Fariq Hafiy. Syukur x terhingga dgn kurniaanMu Allah.

Baju Raya
Sama mcm ibu2 yg lain, fokus utama adalah si anak...berhelai2 baju aku belikan utk die melaram raya nnt. Gila kelabu mata tgk baju/ seluar Polo, Poney, Miki, Disney...arrgh.. Ade gak ckp "Kecik-kecik dah pakai Polo" ce korang gi shopping mall tu time sale 50-70%, tgk seluar Polo yg harga 100++ lepas diskaun dpt 30++, pastu gi tgk seluar brand anakku yg sale 20% je, harga 50-60++..ko rase nak amik yg mana? Of course la yg murah kan..thats explain... Baju melayu aku buat sepasang je, tu pon To'ki die ckp x cukup 1. Nak buat lg mmg xde masa, mama die sibuk ke site sana sini...haih. Cukup la 1. Kopiah si kecik susah no nak jumpe, nak kait mmg terkial2 la..sampin pon mcm x sempat je nak buat ni.. Pakai x lama pon kan. 

Baju raya hubby recycle baju melayu time wedding adik2 aritu. Die x mo buat baru. So shopping baju lain la color shirt, kemeja, jeans je blom beli...kasut? crocs yg ayah beli kat us ni lg best pakai katanya. Baju raya aku? setakat ni sepasang yg aku rembat koleksi Jovian aritu, lg 2 pasang, tailor akan antar petang ni... Tudung...sudah melebihi keperluan...utk tudung je ratusan ringgit sudah dibelanjakan...haih. Penangan fesyen, harusla up to date kan..aiyyo.. Owh tema tahun ni Purple! Lain2, 3 dress dr poplook...blouses dr nichii...kasut br 1. Teringin bebenar kasut dr clark ni, tp aku gi 2 store kat Sogo & Mid Valley xde model yg aku nak tu. Yg lain x terkesan di hati la...hbag? perlu ke? hmm...aku x jumpe yg berkenan lg..yg aku berkenan Marc Jacob yg ribuan ini...hmm..kumpul duit dulu, next time can buy.
time shopping...

Kuih Raya
Tahun ni xde org kat opis aku (spesifik kat floor aku je kot)  jual kuih raya. Since Nas yg approach jual kuih raya die, so aku beli 2 balang kuih semperit celum coklat. Hubby yg banyak beli, kat opis die ramai jual. But tart nenas kegemaran aku xde..hukhuk.. Nasib umah mama & ummi ade. Buat mmg x la kot. Kalo nak buat pon aku nak buat brownies/ kek/ cheese cake je kot...special utk hubby & nak bwk blk kelantan nnt kot. Sila la rajin...

Duit Raya
Dah tukar duit. Duit raya 2 tahun lepas pon x abis lagi, elok je dlm sampul. Duit besar utk adik, Mama & Ayah je. Kelakar...tahun lepas aku dapat duit raya dari adik, Mama & Ayah. Hubby pon dapat...Die giler muke confius. Kata ayah, rezeki die lebih, die nak share ngan semua. Hafiy mesti practise salam duit raya nih...ngee...

Buah Tangan
Sudah jadi kebiasaan setiap kali raya, aku mesti belikan sesuatu utk Mama, Ayah, Ummi, Ayah (FIL), Tok Mek, Tok Ayah... Tahun ni belikan tudung utk mama & ummi, ayah dpt kemeja, ayah (FIL) & tok ayah dpt kain pelikat.

Kad Raya
Dah lame aku tinggal keje pos2 kad raya nih. Last aku bg kad raya tahun 2009 kot.

Apa-apa pon semoga raya kali ini memberikan nikmat dan keberkatan kepada semua.
Salam aidilfitri kepada semua, Maaf Zahir dan Batin





  

2 comments:

  1. at last bulih pon komen..yey!!\()/anne..ak pon same..shopping utk fayyadh melebih2 haaa...telebih eksaited tgk bju budak sampaikan mak ayah yg kene follow tema die..ish3..muj0 boy..kalu gugurl..mau pengsan ak shopping!!!anne..kopiah ade jual byk kat pkns.sempat lg nak cr..mu raye c ni kan.ni meme demam jovian kan..ak pon ade bli se..tapi taktau nak pakai bile sbb rase mcm dah byk lak baju yg da bli..ngeh2..ape2pn wish korang selamat hari raye dan maaf zahir batin yaa ;)

    ReplyDelete
  2. Kan kan..asal kuar je hafiy mesti dpt something..kasut je aku x beli sbb ade 3 psg x pakai lg. X tau nak pakai bile tu x tahan..gile banyak bj raye ko..hihi.. Ko raye mane mek? Aku raye ke3 br blk klantan. Ape2 pon take care k...travel with baby ni mencabar skit tp kalo bf xdela renyah sgt nak bwk pekakas susu bagai. Wish u slamat hr raye maaf zahir batin gak eh..

    ReplyDelete