CafeMom Tickers

Friday, July 19, 2013

Shopping raya

Topik best ni...dunia...dunia...
Aku start beli kain kat Jakel sblm bersalin lg. Aku beli 2 pasang je...antar kat tailor sblm aku cuti bersalin. Next week dpt la kot insyaAllah. Cume berdebar2...aku suh jahit ikut ukuran sblm pregnant...x tau muat ke tak. Aku suh tambah hidden zip/button kat dpn baju supaya senang nak bf Zafry.
Lepas pantang 2 hari...aku gi jakel beli kain utk buat bj melayu Hafiy & Zafry.
Ahad lepas berjaya pujuk hubby beli baju melayu baru. Dah 2 tahun x buat baju melayu br utk raye. Aku plak bosan dah nak beli bj match ngan bj melayu yg ade tu...blk2 purple. Color lain la plak. So kitorang tinggal anak2 kat mama lalu berdua terjah masjid jamek. Gi jakel, cutting die x cun...maka ke wisma yakin. Akhirnye beli kat Omar Ali. Kebetulan kedai tu pakcik member hubby punye dptbla diskaun lebih skit. Settle. Beli bj melayu je semata...pastu terus balik. Rimas org makin ramai.
Selasa lps, gi antar servis kete kat Jln pahang...sementara tunggu siap aku & adik aku terjah sogo. Sempat rembat sehelai dua je bj utk zafry, botol air hafiy & puting botol susu zafry je.
X puas...rabu kuar ke sogo lg ngan adik. Kali ni bwk zafry. Sblm tu singgah Sugarscarf beli shawl sehelai dua. Then ke sogo, sampai2 zafry nangis mintak susu...maka terjah nursing room dulu. Dah kenyang die tido je dlm stroller br senang nak shopping. Good boy! Beli baju anak2 yg banyak. Mama dpt blouse je sehelai. Puas round yg mahal gak yg aku berkenan tu yg dpt sehelai je tu.
Balik umah simpan bj dlm almari bj bdak2 ni...penuh sudah.. Dah2 stop shopping bj mereka. Aku dah lame x beli bj diorang. Bile nak kuar cr tshirt hafiy semua dah kecik2 br la pikir nak shopping. Sblm ni dok beli bj pakaian harian & bj tido je. Sbb tgk baju hafiy dah senteng2 setiap kali blk dr umah mil. Zafry plak beli bj br 5-6 helai je sblm bersalin dulu. Pakai bj abg hafiy je plus baju2 hadiah yg org bg.
Nnt sambung shopping brg mama & ayah plak. Owh...kasut hafiy blom beli. Kasut yg ade dah x muat.



1 comment:

  1. Nak shoping jugeekkkkk...i is jeless... Ne, apsal kecik no gambo ko ni ne.. x puas nengoknye...

    ReplyDelete