CafeMom Tickers

Thursday, September 11, 2014

Persidangan Jurutera KKM (MOHEC) 2014

ini adalah acara tahunan anjuran BPK, KKM.
setakat ni dah 4 kali MOHEC berjaya dianjurkan bermula tahun 2011.
Penganjuran akan dibuat secara bergilir oleh seksyen di BPK. 
2011 - Avillion, Port Dickson (Cwg. Perancang, BPK)
2012 - Avillion, Melaka (SOK, BPK)
2013 - Hotel Heritage, Ipoh (SIP, BPK)
2014 - Bayou Lagoon Park Resort, Melaka (Sek. KAS, BPK)
2015 - ??? (SOH, BPK)

Tahun 2013, seksyen aku jd penganjur. aku bnyk buat keje blakang tabir sbb pregnant time tuh. buku program aku collaborate dgn Raihan. Syiok! sayangnye time event berlangsung aku dah cuti bersalin. x dpt join kemeriahan jd penganjur =(





kat kkm ni kami x boleh tinggalkan opis. mesti ada utk serve org awam, makanya, conference ni kene buat weekend.
2014 berkampung kat Melaka lagi. semua jurutera kkm di seluruh malaysia berkumpul disini.
ramai muka2 baru yg x kenal...maap la yer.
dlm conference ni beberapa kertas teknikal dan umum akan dibentangkan.
kejuruteraan fasiliti kesihatan ni amat luas..menarik, complicated jugak.
it have to be perfect to serve people better.
ramai x tahu fasiliti di hospital2 kerajaan ni tahap 5 bintang tip top exclusive. Mahal ok semua peralatan die! and very advance and enhance. non of hosp swasta comply as such.. ops, terbocor rahsia. 
tp caj yg dikenakan terlalu rendah...menyebabkan ramai yg serbu. Bila ramai, kenela beratur lama, menunggu lama, nurse pon kadang masam mencuka bile dah ramai, bnyk pe'el nak dilayan. so banyak la complaint. Tp pikirla balik, utk rawatan yg gune semua peralatan ini ko hanya byr rm1 je kat klinik, caj bersalin rm200++ dan lain2 yg x sampai ribu pon.. bersyukurlah!

ok2, dah... bebel benda lain plak. Back to MOHEC. Acara yg paling ditunggu of course la DINNER! hahahaha...kali ini dengan tema OCEAN GLOW

Puas la pikir ape nak pakai... aku terbayang biru je. puas goole aku jumpe style ni

 aku jumpe skirt ni tp color hijau mint tu..terus beli bleh...haih. belt aku pinjam adik aku.

 dinner hall, deco by pihak hotel


 die ni tiap tahun menang best men dress...hahaha. sapu bersih. tahun ni die dpt juge.
sgt berani! but...is there a zebra in the ocean?? 

selfie~


di photobooth yg super cun
 with one of 8d8 jesfa...die adalah sgt kuwus ='( i is super jelez.. i think i should wear blue shawl kan eh? haih...xde style advisor ni la jadinye =[


with lai...one of ex-sip. she is now in sarawak.

ade instax camera servis juga (RM5 sekeping) utk ditepek dlm guest book utk dihadiahkan kpd Datuk Pengarah yang akan bersara tahun ni..sob..sob..



aku bwk anak2, suami dan juga mama ke sini. While mama is conferencing... they all terjun waterpark...hahaha. Mama jugak x sempat terjun...sob sob...



sekian. Looking forward to attend MOHEC 2015. Harap2 x cuti bersalin lg =p

No comments:

Post a Comment