CafeMom Tickers

Wednesday, October 29, 2014

Penggemar PULUT

arini aku nak citer pasal makanan...
hahahaha...since selera pagi dah semakin pulih. Poyo jer...
Aku adalah penggemar tegar PULUT.
anything berasaskan pulut mmg aku makan. 
Ntah ler...sbb aku orang utara kot, kebanyakkan makanan berasaskan pulut.
pg td gi tapau breakfast tgk ade pulut kelapa ikan masin... mak aih... meleleh air liur.
paling feberet la ni... pulut kelapa ikan masin makan dgn sambal ikan bilis... terangkat beb!
lama x makan sbb lepas bersalin slalu x makan benda2 berangin ni takut baby x tahan. Tapi Zafry pon dah setahun 5 bulan, perut dah lasak...br bleh makan sepuas hati.
Banyak kot makanan berasaskan pulut ni yg sedap... meh nak senaraikan...

Pulut kelapa ikan masin

pulut kelapa sambal ikan bilis

pulut sekaya

pulut inti

pulut sambal serunding/ kelapa ikan - yg ni paling aku teringin skali, lama x makan. ni breakfast aku masa kecik2 dulu kat umah tok =(

pulut dakap

pulut udang/ pulut panggang

pulut mangga

ketupat palas

pulut durian

pulut kuning


bubur pulut hitam


amacam...terliur tak??? 

sumber gambar : google search image. kredit kpd blogger/ photographer yg berjaya buat aku terliur tgk...haih.

No comments:

Post a Comment