CafeMom Tickers

Wednesday, January 21, 2015

Check up @ 21w3d

Cak... Kejap kan mase berlalu. Tup tup dah nak masuj 5bln setengah i pregnant. Cpt la bln 5... Boleh? Padahal teringat contraction je terus jd seriau! Huhu... 

Smlm gi check up monthly... Currently @21w3d. End of the week...22w la.
BP: 106/68 ok
Urin: ok
HB: 10.4 low
Weight: naik 3 kilo 😂
Jantung baby: 152 ok

Kali ni ade scan...
Uri: atas
Ketuban: cukup
BPD: 53.7 mm
FL: 35.7 mm
EFW: 486g

As usual, bile scan tanye gender, doktor ckp... "Bukan mase yg sesuai nak nampak" ?????? Apakah???? Mls layan. Nnt aku pi scan kat luar ler. 

Smlm gak sedebik aku sound si nurse tu... Aku patut kene cek bp setiap 3 hari. Imagine? Mane sempat aku nak menyinggah klinik sokmo nak pi cek bp... So adela hari yg terskip terutama time2 tgh bz gerakan banjir aritu. Bleh plak die sound aku. Aku ni kan pregnant, high temper kot... " sy bz paham tak... Buat schedule 3 hari sekali, ingat sy dok umah goyang kaki ke ape... Org bz gerakan banjir lg ni!" Stress tau... Ikutkan nak pi check up tiap bulan pon payah... 

Sbb naik lg 3 kilo, next week aku kene minum air gule. Huh... Scan lg time 28-30w. Alhamdulillah gerakan baby makin aktif dan makin terase. Mujo x effect sbb gastrik aritu.

Tp hb aku low je memanjang pregnant kali ni. Mmg kali ni x lalu mkn sayur. Organ dalaman apatah lg.... Vitamin pon skip2... Susu hi goat je aku layan tu pon selang sehari. 

Smoga dipermudahkan olehNya untuk kelahiran baby ni kelak. Masih mengharap sy bleh shopping brg2 pink. Tp... Apalah kuase aku untuk tentukan ye dak...redha je lah. 

Nah setepek gambar si gemok ni... Huhu




No comments:

Post a Comment