CafeMom Tickers

Wednesday, April 15, 2015

Persediaan utk 3rd baby

Assalamualaikum dunia... 
Not not yet... Bukan salam dari little baby. Hahaha... 
I'm now at 34weeeks of pregnancy. MasyaAllah... Super letih. Membawa perut & badan yg besar ni. Allahuakbar! Ayat penyedap hati "Allah jadikan aku utk capai 90kilo untuk mampu menampung seorang bayi dlm rahim ni" ko diet la mcm mane pon, angka kat penimbang tu tetap naik. Redha jela. Lepas bersalin kite bertukus lumus meng'kurus' kan diri balik ye. Cepat atau lambat tu xleh nak jangka. Try and error alternatif yg ade.

Back to topic.... Persediaan. Hmmmm... Utk barang2 baby, Since anak ke3 kan so bnyk benda dah ade. Tambah skit2 je. Tu pon aku dah start beli awal2. Skrang ni tinggal skit2 brg mommy... Yg bleh beli online je. Almari budak2 tu aku dah kemas awal2 sbb dah tau dah akhir2 mcm ni mmg mengah la nak kemas itu ini. Mujo beli almari yg 3 section, cukup la utk 3 org anak. 
Tgh2 utk baby adik



Blom masuk dlm caddy bag lagi

Tgk... Ade tgn kecik abg zafry di situ. Sibuk nak ngemas jugak.

Baju2 hafiy & zafry yg x muat aku masuk dlm storage box simpan dlm stor. Nnt nak beli storage berlaci la senang nak label ikut umur. Senang nak amik/ gune semula utk adik2. Baju raye pon aku dah beli skit2. Tinggal nak tambah2 je nnt. Utk baby adik pon ade. Walaupon bnyk je bj si zafry yg bleh gune blk, aku still beli bj baru utk baby adik. Tp xdela bnyk. 

Owhhhh beg hospital x packing lg. super malas....  Tp cuak jugak ni kadang2 sakit perut mengeras tu dtg. Ish... Biase time2 8 bln ke atas ni mama yg antar pi keje. Tp since mama dah pencen ni, die dok semenyih... Payah la nak amik antar aku. Ikutkan mmg x larat oii. Nak angkat kaki pon kdg2 sakit, jalan seret je. Next week la kot adik bongsu aku abis praktikal, so bleh la harapkan die jd driver aku. 

Persediaan nak bersalin.... Hmmm ehhh uhhhh... X tau nak ckp mcm mane. Ikutkan aku x larat dah, mmg rase nak cepat je bersalin. Bos2 dah risau nak cari pengganti aku. Nota serah tugas pon aku x buat lg. aku berdoa & pujuk baby supaya keluar 15 mei ni... Mase tu aku dah 38 minggu. Ok la kan. Nak tunggu EDD lambatnye la hai. Tarikh pon cun 15.5.15. Confident hahahaha...

Mentally, aku tgh recall sakit contraction tu mcm mane. Pikir mcm mane nak hadap. Breathing, position... Cara teran tgh recall skit2. Sambil2 kumpul kekuatan utk menghadapi saat itu! Allah... Kau permudahkan segalanya untukku Ya Allah! 

Aku takot.... X tau bahagian aku kali ni mcm mane. Ketahuilah oleh kamu, kamu dan kamu2 sekalian... Sedikit pon perkara itu adalah diluar ketentuan kamu. Plan la mcm mane pon, sedia la mcm mane pon... Yg terjadi hanya dgn kehendakNya! Die tentukan semuanye utk kamu. Kamu tiada ape2.... Ketahuilah Dia Maha Esa! Berkuasa atas sekalian alam! Allhuakbar! KepadaMu aku berserah.

1 comment:

  1. takut kan saat nak keluar kan baby..harap semuanya selamat ibu n anak insya allah

    ReplyDelete