CafeMom Tickers

Thursday, June 2, 2011

Cuak...

Td gi MGTT test buat kali ke-2 @ kk presint 9, resultnye? Normal! so, nurse ckp x payah repeat test tu lagi...fuh, lega. Check urin, bp, baby...ok. Nurse tu pesan,

Nurse : ok, bleh siap beg utk gi hospital ye, beg ibu & baby. letak siap2 dlm kete.
Baju baby x payah basuh guna sabun/soflan ye, takut ade baby yg alergik ngan
sabun2 nih...kalo nak bersalin kat Putrajaya kene bawak baby oil ye.

Aku : tp nurse, sy br 7 bulan...nak prepare gi hospital dah ke? sy x abis beli barang lg nih...

Nurse: sbb da 7 bulan la dah kene siap semua, ade org deliver awal...

Aku: Hah? ok2, sy kene beli semua barang dulu...(dlm hati...dup...dup...dup...)

terus call hubby citer ape nurse tu ckp....hahahaha...die pon start cuak. Nasib baik gak die balik dr tganu esok. tp pastu kene gi pahang plak, aish...suh org lain gi la dear.
Tatotnye.....huhuhu...kalo bleh biar la baby kuar dkt2 due date tuh...Ya Allah permudahkan segalanya untuk aku & anakku, amin.

2 comments:

  1. li...ko mmg patut cuak. aku ni, mcm lambat lg je nak cuaknye....haih, apela nurse tu, menakutkan aku je...

    ReplyDelete