CafeMom Tickers

Wednesday, July 25, 2012

Ramadhan Kareem!

Salam Ramadhan semua..

hari ni 5 Ramadhan dah... Alhamdulillah diberi kesempatan dan keizinan untuk menikmatinya sekali lg. Semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna dan lebih berkat dari yang sebelumnya. Hmm...last year berpuasa tgh sarat mengandung sambil menunggu hari bersalin, last2 baby kuar raya ke-5. X banyak dugaan pon...cume tinggal sehari sbb gastrik & muntah. Tahun ni cabarannya adalah menyusukan anak. Sabtu, Ahad mmg direct feed je si Hafiy tu. Mlm sblm puase dah ckp ngan Hafiy "Hafiy, esok start puasa tau, Hafiy puasa ye" Sabtu tu...die kurang skit nak bergayut...tp bila bg mkn nasi banyak die makan. 

Pagi tu aku sahur 3 keping roti + 2 ketul hotdog + 1 biji telur separuh masak + 1/4 sudu kecil madu + 1 biji kurma + 2 gelas air masak + 1 cwn nescafe. Banyaknye aku mkn kan....hahahaha.... Kitorang (aku & hubby) x sahur mkn nasi lauk bagai. Alhamdulillah xde plak Hafiy merengek, menangis x cukup susu/ kelaparan. Elok je die main. Cabaran lain, time aku bangun prepare utk sahur tula si Hafiy pon sibuk bangun... nak susu la, nak peluk la...haih. Kadang2 bg susu die tido balik, kadang join sahur ngan kitorang skali. Mama & ayah melantak, anak "mengemas" rumah. Pengsan...pengsan...terkejar2 la mama die ni simpan blk segala perkakas yg dikemas tuh, nak mandi lg, nak siap gi keje lg..time aku angkat letak dlm car seat, die terus diam..mcm merajuk tahu org nak hantar die gi umah nanny. Oh anak... Alhamdulillah juga stok EBM semakin meningkat, dr 5 botol, sekarang dah ada 8 botol. Hafiy mcm kurang skit minum susu lately...die lg suka bergayut dr botol. Tp mkn adalah semakin banyak. 

1st iftar adalah di rumah PIL...menu : nasi kerabu, ayam percik..marvelous! next day iftar kat my parent house, menu asam pedas, ayam masak merah..delicious! Bulan puasa ni, biarpon aku kuar opis tu tepat 4.30ptg, mesti aku akan sampai umah kul 6, 6 lebih...haih. Jem sana jem sini...rimas btol, yg non Muslim pon blk 4.30 ape hal? aku pon x paham la... kesudahannya aku akan bkk pose kat umah PIL je. Setakat ni baru sehari je aku masak buka puasa kat umah sendiri tu pon sbb kursus aku abis awal semalam. Sorry hubby...

sempena ramadhan ni, aku ade 1 projek...currently working on it...harap2 jd seperti yg diinginkan...hihi...apakah? tunggu.... (risau je tetiba malas...maka x siap la projek tu)




No comments:

Post a Comment