CafeMom Tickers

Wednesday, February 25, 2015

Alhamdulillah!

Xde ape yg lebih membahagiakan seorang ibu apabila melihat anak2 nya membesar dgn baik. Aku penah cite kan anak ke2 aku si Zafry tu mcm slow skit perkembangannye. Usia lebih setahun setengah pon blom jalan2 lg. tp check up kat klinik gov ok je, nurse ckp anak aku sihat. Jumpe doc pon die tgk anak aku ok... Lambat skit ni die jalan.. Kate doc. 

Aritu aku gi klinik scan kandungan. Last month rasenye... Tetibe doc tanye umur anak aku yg 2nd tu. And aku pon ckp la die x jln lg bla bla bla... Die amik anak aku..try bg tatih sambil pegang tgn... Mmg ke laut la kaki budak tu kan... Die ckp die suspek anak aku ade masalah. Maybe flat feet... Sbb tu kaki xleh jejak...bla bla bla. Risau nnt kaki anak jln bersepah, bengkok etc. Doc siap bg referal letter suh bawak anak aku jumpa pakar kat hkl. Mase tu Allah je tahu perasaan aku mcm mane. Tp jauh dlm hati aku ttp percaya anak aku ok. Aku simpan je surat tu...aku pandang hubby, x tau nak luah mcm mane. He seem try to sedapkan hati die gak... Ok je kan zafry tatih. Xde kaki die bengkok or what kan... Yup! Sambil dlm hati aku x penah brenti berdoa utk Zafry bleh berjalan, membesar mcm anak2 org lain. Aku bawak gi berurut a few times gak... jalankan atas embun... mandikan air sejuk... Anything, everything... Aku buat.
Die dah bleh berdiri... Bertatih sambil pegang sesuatu. Tp utk berjalan sendiri blom lg.

Seminggu lps tu, tgh duduk2 tgk tv... Aku nampak zafry menapak 2 langkah... 3 langkah... 4 langkah dan terduduk. Ya Allah! Time die melangkah tu aku jerit kat hubby sambil nangis. Betapa bersyukurnye aku saat tu. Sangkaan aku betul, anak aku ok. Hilang gundah gulana dan sangkaan doktor adalah salah. Now, zafry dah melangkah lebih 3-4 tapak. Tp masih slow & steady. Bahagianye mama sayang! Tq Allah! Alhamdulillah... Syukur yg teramat.


 




No comments:

Post a Comment