CafeMom Tickers

Tuesday, March 24, 2015

Malang tak berbau

Memang malang x berbau kan...

last saturday, kami sekeluarga bermalas-malasan kat umah..
penat mengemas, urus anak...lunch mmg x masak.
planning nye, nak keluar lps lunch, so en hubby kuar naik moto gi tapau makanan untuk lunch...
tetibe hubby call bgtau die accident, now kat klinik.
berderau darah aku, Allahuakbar!
dlm hati doa bnyk2 jgn la teruk... x keruan.
hubby x ckp bnyk sbb doctor dah panggil.

hubby call balik...
"syg dtg amik abg kat klinik bleh?"
"ok2"
kelam kabut sarung jubah, pakai tudung, angkat anak aku si Zafry, pimpin Hafiy masuk kereta... mujo car seat mmg dah ade dlm kete, kalau tak, haru lagi nak mengangkut car seat yg gedabak tu.

Ya Allah, berdebar dlm hati tuhan je tau.
sampai kat klinik, nampak hubby kat luar tgh duduk, kaki berplaster.. dan ade indian guy tgh berckp dgn die, i believed tu org yg langgar die.

i duduk sblh hubby, looking at his feet... scan satu badan die, mane lg cedera.. anak2 dok dlm kete.
then ade sorang pompuan india dtg join the conversation...
u know what they all x mengaku salah...ang keep blaming my hubby.

ni kedudukan kete india tu and moto hubby.



 mase hubby sampai kat situ, traffic light still merah... so die berenti.
tetibe traffic light tukar hijau, and hubby x perasan... yg kete tadi terus pecut dan langgar kaki my hubby... gelek kaki die ok, and stop betol2 atas kaki hubby... hubby dah jatuh dr moto. yg bwk kete indian lady. die bleh suh tunggu husband die sampai. Ade sorang laki tgh jalan kat situ, angkat my hubby, bawak kan moto & hubby gi klinik terus... 

lepas tu indian lady & hubby die dtg kat klinik tu. 
jumpe pon time hubby dah kat luar klinik
 bukan die nak tanye my hubby ok ke tak... doktor ckp ape ke.. 
keep saying i x salah, u berenti situ kenapa bla bla bla...

aku panas je hati dgr, tp sbb aku tau hubby tgh hot, aku diam je, kang mau ayat2 yg x sedap di dengar kuar dr mulut aku kang... rase nak bg penampar pon ade, hubby amik gambar kete die, no plat bagai, lepas indian couple tu blah aku bawak hubby gi balai polis buat report.
lepas buat report, nak gi hospital buat xray kaki plak, klinik td xde xray...
sampai kpj ampang putri, cek dulu medical card bleh gune ke tak, skali die ckp kalau admit br bleh gune. hmmm... terus gi cari klinik lain yg xde xray.
Alhamdulillah xray xde ape2... tp kaki tu bengkak la, sakit nak pijak tanah.

Nangis...dah la time aku dok x larat ni, tp terpakse gak gagahkan diri.. urus semua benda, urus rumah, anak2... lately mmg x semenggah dah, rase letih je, sakit bawah perut kadang2, jalan pon mcm pinggu...adoiyaiii...

tp aku bersyukur sgt....aku masih bleh bawak kete, saat2 time emergency mcm ni kan. Parent aku dah pindah semenyih, rumah kat sini tgh renovate, kalo mama dtg pon kdg2 la. so mengharap famili in law yg dok dekat. tp aku x biase bergantung kat diorang selain utk hantar jage anak2 di hari bekerja.

pg isnin, aku kuar nak gi keje, dah lewat... biase hubby akan angkatkan Hafiy masuk kete, anak itu tido lena amat. Aku angkat zafry. now hubby xleh angkat hafiy, kelam kabut la aku, dgn berpeluh2 pg tu rase panas yg amat... rase nak marah, last2 aku angkat mcm seret tu...Hubby marah aku buat mcm tu, tp aku terdesak nak cepat ='( tipisnye tahap kesabaran aku! Allahuakbar.
pg ni aku kejut hafiy... suh die bangun gi umah nanny, Alhamdulillah mudah plak die bangun. Tq Allah permudahkan urusanku.

i wish mama was really near to me....saat2 ini ='(
skrang pon senak perut drive gi balaik keje nun di putrajaya... 
i need a driver, my youngest bro tgh practical, maybe abis dlm end of April, 
i really need his help to be my driver =p 
oh my......

 
 
 

 

No comments:

Post a Comment