CafeMom Tickers

Thursday, March 26, 2015

Shopping sblm GST

Hahaha... Aku kalo bab shopping bile2 mase je. Ade duit on je.

Tipu la kalo x terkesan sbb GST ni. Keje mkn gaji bukan besar pon gaji nye... Tp tanggungannye ya ampun... Ni maid baru br sampai... Nak x nak kene kuar duit lg. barang2 anak yg membesar dgn jayenye, tau2 baju dah mengecik, pampers, susu, buku, mainan.... A lot more... Belum masuk household lg....ha fuh ha fuh (tarik napas lepas). Mmg x semua barang kene gst, tp harga barang naik oiii... Cth: kek secret recepi skrang dah sepotong rm8.80 kau! Dulu ade gak 6% tu. Patut maintain la kan... Tp naik gak. 

Ade tak application yg bleh taip nama brg terus kuar ade gst ke tak? List mmg ade, jenuh la nak mengingat menghafalnye. Anak nak masuk 3 oii... Dah bnyk urat putus x bersambung blk agaknye...memori mmg out! Kalo ade application ni mmg aku download kat hp je senang.

Ckp mcm mane pon x gune, kene hadap la jugak nampak gayenye =[  maksudnye blanje shopping aku akan menyusut skit sbb lebihkan utk belanje lain. Huhu... 

Ni dlm kepala dok ligat pikir nak beli barang dlm pantang & persiapan raya sblm 1 april. Bj anak2 dah beli skit2 dr bulan lepas. Td dah beli supplement shaklee, set bersalin, lotion kurus pon nak kene order dah ni. Ohmaigad...

Smlm berjaya shopping kasut & wristlet... Hahahaha... Ni bkn utk raye ok, ni utk event next week. Mak yong nak naik pentas, dlm majlis formal kan harus la cr kasut bertutup dan flat.. Kalo tersadung x pasal buat drama kang. Ok neves! Tp serius kasut ni sgt selesa oii... Ade 4 color aku tgk kat hush puppies tu, ikut nafsu mmg aku beli je semua color :p ok beli satu dulu, nnt kalo syiok melampau aku beli lg 1. Ish...



Baju? Aritu dah beli jubah kat zawara. Br pakai sekali je ke opis...pakai tu jela ke nak pakai bj kurung gedabak??? Hmmm pikir2... (Dlm hati: kenapa la majlis ni time aku pregnant :(  huhu...) pilihan yg ade sgt terhad. Nangis weh... 

Smlm adik aku kat riyadh wasap 'long april ni adik nak gi london & paris... Ade ape nak kirim ke? Kalo nak kirim le duit' Dlm hati jerit 'nak ikut!!!' Hahaha... Mmg teringin ke sane.. Sob sob... Xpela, rezeki adik ke sane. Dgn pantasnye wasap member tanye ape yg best shopping sane, sambil dok google... LV, longchamp, marc jacob etc... Ni tgh pikir kesanggupan kuarkan duit ribu riban utk sebijik handbag.... Berbaloi ke??? LV mmg teringin oiii.... Tp akal masih mangatasi nafsu kot. Perlu berpikir secara waras. Adik, blanje along sebijik longchamp & sebijik harrods la eh :p sayang adik!!!

No comments:

Post a Comment